Złożone w przetargu oferty zostaną sprawdzone i ocenione. Najkorzystniejsza z nich zostanie wybrana na podstawie trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające, konstrukcje wsporcze (10 proc.) oraz przedłużenia okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (30 proc.).
W przetargu złożono następujące oferty:
- Eurovia – 88 457 488,64 zł,
- PORR – 96 664 470,00 zł,
- Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe Dębica i Mosty Łódź – 107 271 572,39 zł,
- Strabag – 107 381 862,31 zł,
- Budimex – 110 695 316,16 zł,
- Banimex – 117 833 721,88 zł,
- Roverpol i Roverpol Infraestructuras – 140 835 000,00 zł.
Obwodnica o długości 2,6 km rozpocznie się za skrzyżowaniem DK94 z DK73 w Pilźnie i przebiegnie nad rzeką Dulcza. Zakończy się rondem włączającym w istniejącą DK73 w Strzegocicach.
Obwodnica będzie drogą klasy GP z jednym pasem ruchu w każdym kierunku oraz odpowiednią infrastrukturą. Zostanie wybudowany most nad rzeką Dulcza, a także dodatkowe jezdnie, ścieżki rowerowe i chodniki, system zarządzania ruchem oraz inne elementy infrastruktury, takie jak ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i zbiorniki retencyjne.
Budowa obwodnicy Pilzna ma na celu poprawę przepustowości i bezpieczeństwa na DK73, co znacząco odciąży ruch w centrum miasta oraz przyczyni się do lepszej organizacji ruchu na trasie Kielce-Jasło. Projekt jest częścią szerszego programu, który obejmuje także budowę obwodnic Brzostku, Kołaczyc oraz Jasła.
Przewidywany czas zakończenia prac projektowych i robót budowlanych wynosi 35 miesięcy od podpisania umowy, z wyłączeniem okresów zimowych.
Program budowy 100 obwodnic w województwie podkarpackim
W województwie podkarpackim w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic (PB100) powstanie osiem nowych inwestycji drogowych. Oprócz skierowanego do realizacji II etapu obwodnicy Sanoka, w ciągu DK28 oraz obwodnicy Pilzna będącej na etapie postępowania przetargowego, są to jeszcze obwodnice:
- Nowej Dęby w ciągu DK9,
- Kolbuszowej w ciągu DK9,
- Miejsca Piastowego w ciągu DK28,
- Przemyśla w ciągu DK28/DK77,
- Jasła w ciągu DK73,
- Brzostku i Kołaczyc w ciągu DK73.
Wszystkie obwodnice, jakie powstaną w ramach PB100 w województwie podkarpackim, będą drogami klasy GP (główne ruchu przyspieszonego). W ramach inwestycji wybudowane zostaną skrzyżowania jednopoziomowe (ronda) oraz odcinki dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległych terenów. Inwestycje będą uwzględniać również m.in. budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogami obwodowymi, budowę i przebudowę systemu odwodnienia korpusu drogowego, budowę urządzeń ochrony środowiska i ruchu drogowego oraz budowę oświetlenia drogowego.
Głównym beneficjentem rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 są mieszkańcy miast i miejscowości, którzy szczególnie odczuwają skutki ruchu drogowego. Podstawowym celem budowy obwodnic jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miast i miasteczek. Dzięki temu zwiększy się bezpieczeństwo kierowców i podróżnych, a także mieszkańców poszczególnych miejscowości.
Napisz komentarz
Komentarze