Jakie zmiany przewidziano? Zwiększenie pracy eksploatacyjnej o 10 proc. i ilości zamówionych tras o 16 proc. Łącznie Polregio w rozkładzie jazdy 2023/2024 będzie uruchamiać ponad 1750 połączeń kolejowych dziennie, a pociągi przewoźnika zatrzymają się na ok. 1950 przystankach i stacjach kolejowych w całej Polsce.
– Nowy rozkład jazdy Polregio to efekt zarówno dynamicznego wzrostu spółki, jak i owocnej współpracy z samorządami wojewódzkimi. W kilku województwach istotnie zwiększamy pracę eksploatacyjną. Dzięki temu w 2024 r. Polregio powinno przekroczyć rekordowy poziom 100 mln przewiezionych pasażerów. W nowym rozkładzie jazdy, pociągi będą codziennie zatrzymywać się aż na ok. 1950 stacjach, w tym na kilkudziesięciu nowych przystankach, niwelując tym samym zjawisko wykluczenia transportowego – mówi Adam Pawlik, Prezes Zarządu POLREGIO S.A.
Zmiany w poszczególnych województwach
W województwie podkarpackim uruchomione zostaną 2 nowe połączenia. Od 1 lutego 2024 r. 4 pociągi w relacji Rzeszów Główny – Mielec – Rzeszów Gł. oraz 4 pociągi od II kwartału 2024 r. na trasie Strzyżów nad Wisłokiem-Jasło-Strzyżów nad Wisłokiem. Ponadto liczba par połączeń w relacji Rzeszów Gł. – Jasionka Lotnisko zostanie zwiększona z 12 do 13, a połączenie z Dębicy do Katowic zamieni się na Dębica-Oświęcim.
Co z pozostałymi województwami? Dla nich również zaplanowano szereg istotnych zmian, takich jak więcej pociągów na trasie Kraków Główny – Czechowice-Dziedzice oraz Kraków Główny-Zakopane, powrót połączenia Żagań-Cottbus oraz 6 dodatkowych par pociągów kursujących bezpośrednio na lotnisko w Gdańsku.
Pełen rozkład jazdy oraz wyszukiwarka połączeń jest dostępna na stronie: https://polregio.pl/pl/rozklad-jazdy-i-mapa-polaczen/rozklad-jazdy/
Potrzebne zmiany?
Z pewnością adaptacje komunikacji są dobrą wiadomością dla pasażerów. Dzięki nowym połączeniom podróże do różnych części Polski będą łatwiejsze, szybsze i tańsze.
– Już teraz w części województw wzrost pracy eksploatacyjnej jest bardzo znaczący. W województwie podkarpackim zbliżamy się już do maksimum wynikającego z umowy. Podobna sytuacja jest na Pomorzu, gdzie obsługujemy dwa kontrakty, osobno na obsługę linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i pozostałych relacji regionalnych. Znacząco rozwijamy również ofertę przewozową w województwie zachodniopomorskim. W pozostałych regionach nadal mamy duży potencjał do dalszego rozwoju. Stale rosnący popyt na przewozy z pewnością przełoży się na korekty nowego rozkładu jazdy z korzyścią dla pasażerów w 2024 r. – podkreśla Marcel Klinowski, Wiceprezes Zarządu POLREGIO S.A.
Napisz komentarz
Komentarze