Celem happeningu było zwrócenie uwagi na współpracę polityków PiS oraz przedsiębiorcy z branży przetwórstwa owocowo-warzywnego.
Kontrowersyjna transakcja na celowniku
Happening miał zwrócić uwagę na głośną sprawę sprzedaży 160-hektarowej działki w Zabłotni położonej w gminie Grodzisk Mazowiecki, której wartość – jak informują media – mogła wzrosnąć nawet dwudziestokrotnie.

Co ciekawe, tuż przed tą transakcją, 19 września 2023 roku, politycy Prawa i Sprawiedliwości, w tym były minister rolnictwa Robert Telus oraz poseł z Podkarpacia Zbigniew Chmielowiec, odwiedzili firmę Dawtona S.A.
Niedługo potem Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa sprzedał teren do tej pory dzierżawiony przez nabywcę za 22,8 mln złotych, mimo że wcześniej uznawano go za strategiczny dla Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Musy za pół złotego i firma-widmo
Wątpliwości aktywistów FML budzi także zaangażowanie Dawtony w kampanię wyborczą z 2023 roku. Firma przygotowała wówczas tubki z musami owocowymi dla polityków PiS, między innymi dla posła Chmielowca.
Jak ustaliły media, musy sprzedano za zaledwie 50 groszy za sztukę, choć ich regularna cena wynosi około 2 złote.

Co więcej, faktura nie została wystawiona przez Dawtonę, lecz przez PPHU Eni Sp. z o.o. – firmę, która produkcją takich wyrobów się nie zajmuje.
„Okoliczności te rodzą pytania o przejrzystość rozliczeń i powiązania między podmiotami zaangażowanymi w kampanię"
– zauważają organizatorzy happeningu.
Podkarpacki Król Biedronek w tle
Sprawa ma jeszcze jeden wątek. Media opisują postać Mariusza Króla, nazywanego „Podkarpackim Królem Biedronek", wobec którego prokuratura prowadzi postępowanie dotyczące możliwych nadużyć i nieprawidłowości w działalności gospodarczej.
Dziennikarze zwracają uwagę na jego powiązania ze środowiskiem podkarpackiego PiS.
Młodzi Ludowcy rozdają prezenty
Forum Młodych Ludowców, będące młodzieżówką Polskiego Stronnictwa Ludowego, choć nie często, to nie po raz pierwszy sięga po działania happeningowe.
W 2021 r. młodzi ludowcy rozdawali Rzeszowianom gwiazdkowe prezenty:
Pod koniec 2023 r. aktywiści FML rozdawali Rzeszowianom miód:
W kampanii na prezydenta Rzeszowa z hasłem "pora na Dziedzica" mieszkańcom Rzeszowa rozdawali dorodne pory.
Tym razem postanowili połączyć dwa symbole – działkę i tubkę – w jeden prezent dla mieszkańców Rzeszowa.
Czy uda im się przykuć uwagę mediów i opinii publicznej do tej sprawy? Czas pokaże, ale jedno jest pewne – kreatywności młodym ludowcom nie brakuje.
















Napisz komentarz
Komentarze