Aktualnie w Poczcie Polskiej przesyłki są identyfikowane za pośrednictwem kodów kreskowych skanowanych każdorazowo z bliskiej odległości przez operatora skanera. Dzięki wykorzystaniu technologii RFID, można uzyskać efekt bezdotykowej identyfikacji z odległości do kilku metrów, co przełożyłoby się na automatyzację i usprawnienie rejestracji zdarzeń, możliwość śledzenia przesyłek w czasie rzeczywistym, poprawienie bezpieczeństwa przemieszczanych przesyłek i zmniejszenie pracochłonności. Ma to proste przełożenie na czas, w jakim Poczta może dostarczać przesyłki do klienta.
– RFID był to pierwszy projekt naukowo-badawczy w Poczcie Polskiej współfinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Łączna wartość projektu to ponad 9 mln zł, przyznane dofinansowanie ponad 6, natomiast wkład własny Poczty Polskiej wynosi poniżej 3 mln zł. To pokazuje, że fundusze europejskie mogą stać się narzędziem do rozwoju Poczty Polskiej. Wspierają inwestycje o wysokim potencjalne innowacyjnym, które umożliwiają przedsiębiorcom wdrażanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych i przyczyniają się do tworzenia nowych lub znacząco ulepszonych procesów, produktów czy usług. Możliwość finansowania niektórych działań podejmowanych przez Pocztę Polską za pomocą funduszy europejskich zwiększa rentowność Spółki oraz pozwala zintegrować kierunek naszego rozwoju z najnowszymi trendami – mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.
Od początku projektu, czyli od stycznia 2019, w projekcie zrealizowano wszystkie założone cele: mapowanie i pomiary procesów, badania laboratoryjne, testy i badania grupy wybranych czytników RFID. Projekt został podzielony na kilka etapów, a prace realizowane są w nich zgodnie z harmonogramem. Aktualnie trwają prace związane z bardziej zaawansowanymi testami znaczników i urządzeń (zmienne warunki, duże zagęszczenia obiektów).
– Na tym etapie nie można snuć rozważań na temat finalnych wyników projektu, natomiast dotychczas uzyskane informacje i opracowywane propozycje ukazują zarys korzyści dla Poczty Polskiej w postaci implementacji rozwiązań z obszaru technologii RFID. Rezultatem projektu będą nowe procesy ekspedycyjno-rozdzielcze zastosowane pilotażowo w sieci dystrybucji przesyłek i uwzględniające wykorzystanie określonych technik identyfikacji radiowej. Powstanie także raport stanowiący „know-how” konsorcjantów w zakresie doboru i implementacji konkretnych rozwiązań identyfikacyjnych zastosowanych na wybranych jednostkach logistycznych – mówi Paweł Przychodzeń, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. logistyki.
Okres trwania projektu został zaplanowany na 2,5 roku, czyli zakończenie prac powinno nastąpić w III kwartale 2021 r. Niemniej jednak, ze względu na panującą pandemię koronawirusa, rozważana jest potrzeba wydłużenia tego okresu. Wyniki projektu będą punktem wyjścia do dalszych decyzji strategicznych związanych z implementacją rozwiązań RFID na szeroką skalę w całej Spółce.
Reklama
Poczta Polska będzie szybciej sortować przesyłki
W Poczcie Polskiej trwa projekt „Automatyczna identyfikacja przesyłek”, polegający na zastosowaniu nowoczesnych technologii radiowej identyfikacji obiektów (RFID). Ma ona usprawnić sortowanie przesyłek. Jest to pierwszy projekt Poczty Polskiej finansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
- Redakcja
- 21.07.2020 21:28
- Źródło: informacje prasowe
Data dodania:
21.07.2020 21:28
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: WilczyskinTreść komentarza: Ja tam czekałem, ale myślałem że potrwa to chwilę dłużej 🙂Data dodania komentarza: 14.10.2024, 13:10Źródło komentarza: Znany youtuber Budda zatrzymany przez CBŚP! Szok w świecie influencerówAutor komentarza: wyborcaTreść komentarza: teraz orlen nie ma strat, to są straty po poprzednikach którzy wmówili opini społecznej że zarabiaja miliardy. Zarabiali tylko nie orlen a mocodawcyData dodania komentarza: 14.10.2024, 09:57Źródło komentarza: Trwają kontrole i audyty w Orlenie. Skierowano 8 zawiadomień do prokuratury; w tle Daniel ObajtekAutor komentarza: KierowcaTreść komentarza: Oczywiście najlepiej zwalić winę na kierowców. Nawet jak ktoś skopał konfigurację sygnalizacji świetlnej. Tu chyba jest skrzyżowanie ulicy Warszawskiej z Myśliwską. Na filmie widać, że pojazdy od strony miasta dostają zieloną strzałkę do skrętu w lewo, a jednocześnie zaraz za skrzyżowaniem zapala się czerwona sygnalizacja na przejeździe kolejowym. Pierwszy pojazd się zatrzymuje. Gdyby zatrzymały się kolejne pojazdy zablokowałyby całkowicie połowę skrzyżowania na dłuższy czas (oczekiwanie na pociąg trwa chwilę). Oczywiście kolejne pojazdy nie powinny wjeżdżać na skrzyżowanie, jeżeli nie mogą kontynuować jazdy za nim. Ale w takich przypadkach to jest bez sensu. To jak robienie celowych pułapek na kierowców. Sprawa do pilnej poprawy działania sygnalizacji świetlnej a nie publikowania zdjęć i ganienia kierowców. Szczególnie przez PKP PLK które zapewne, przynajmniej częściowo, jest winne takiego a nie innego działania sygnalizacji świetlnej na tym układzie skrzyżowania i przejazdu kolejowego. Wstyd redakcja.Data dodania komentarza: 10.10.2024, 11:40Źródło komentarza: Niebezpieczny incydent na przejeździe kolejowym w Rzeszowie [FILM]Autor komentarza: DanutaTreść komentarza: dlaczego teraz Orlen ma takie duże straty , dopiero teraz dorwali się złodzieje.Data dodania komentarza: 8.10.2024, 18:30Źródło komentarza: Trwają kontrole i audyty w Orlenie. Skierowano 8 zawiadomień do prokuratury; w tle Daniel ObajtekAutor komentarza: lózakTreść komentarza: obawiam się ze jakis deweloper upchnie tam wieżowiecData dodania komentarza: 3.10.2024, 08:37Źródło komentarza: Zamknięcie się kultowego ,,Baru Rybka'' w RzeszowieAutor komentarza: rudniokTreść komentarza: czyli mają ogromne znaczenie, śmieciuData dodania komentarza: 3.10.2024, 08:36Źródło komentarza: Resovia – Lech Poznań: Emocje na stadionie i niedozwolone wybryki. Policja ustala sprawców [ZDJĘCIA]
Reklama
Reklama
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze