Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama orkiestra księżniczek Rzeszów październik 2025
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Reklama Eco Energy 24 – klimatyzacja Rzeszów

Otwarto centrum serwisowe układów hamulcowych Knorr-Bremse w Rzeszowie

Podziel się
Oceń

Centrum serwisowe układów hamulcowych, które mieści się w nowo wybudowanym zakładzie produkcyjno-usługowym Knorr-Bremse w Rzeszowie ma zostać wiodącym punktem serwisującym hydrauliczne systemy układów hamulcowych produkcji Knorr-Bremse dla pojazdów szynowych w Europie.
Otwarto centrum serwisowe układów hamulcowych Knorr-Bremse w Rzeszowie

Źródło: mat. prasowe

Uruchamiana jest produkcja systemów klimatyzacji i elementów wyposażenia elektrycznego Power Electric przeznaczonych do pojazdów szynowych. W związku z rozwojem firmy w najbliższych latach liczba osób zatrudnionych w zakładzie wzrośnie do około 400 osób.

17 października odbyła się ceremonia otwarcia zakładu produkcyjno-usługowego Knorr-Bremse, która miała miejsce na terenie Parku Naukowo-Technologicznego w Strefie Aktywności Gospodarczej "Rzeszów-Dworzysko". Jak podkreśla Harald Schneider - Członek Zarządu Knorr-Bremse Rail Vehicle Systems - lokalizacja ta została wybrana, ponieważ Rzeszów oferuje bardzo silną i dobrą infrastrukturę dla inwestycji, a także doskonałą i kompetentną kadrę pracowniczą.

Na wydarzenie przybyli m.in. przedstawiciele Urzędu Miasta w Rzeszowie, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego,  Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego i oraz innych instytucji lokalnych. Swoją obecnością zaszczycili uroczystość również przedstawiciele uczelni i szkół technicznych z Podkarpacia oraz Krakowa, a także wielu gości z instytucji i stowarzyszeń branży kolejowej w Polsce a przede wszystkim Klienci firmy Knorr-Bremse w Polsce i Europie. 

PRZECZYTAJ TAKŻE:

Plany rozwoju firmy 

Podczas uroczystości przybliżone zostały plany rozwoju zakładu, które wiążą się z jego rozbudową, inwestycjami w ekologię oraz zatrudnieniem pracowników. Obiekt zajmuje obecnie powierzchnię ok 23 tys. m2, z czego ponad 19 tys. m2 to hala produkcyjna, a 4 tys. m2 to biura. Do roku 2025 Knorr-Bremse planuje poszerzyć i rozwinąć swoją działalność w Rzeszowie o kolejne specjalizacje. Powierzchnia zakładu może zostać powiększona wówczas nawet do 35 tys. m2.

– W Rzeszowie prowadzimy obecnie trzy jednostki biznesowe z naszego portfolio kolejowego: systemy klimatyzacyjne HVAC, elementy wyposażenia elektrycznego do pojazdów szynowych Power Electric i systemy hamulcowe, które produkują oraz serwisują urządzenia na rynek polski, a także Europy zachodniej i środkowo-wschodniej. W przyszłości planujemy poszerzenie działalności zakładu o kolejne specjalizacje. – powiedział w czasie ceremonii Jacek Biłas, Prezes Zarządu Knorr-Bremse w Polsce. 

Podczas uroczystości zaproszeni goście oprowadzeni zostali po zakładzie. Zaprezentowane zostały im trzy funkcjonujące już Business Unity: HVAC, który zajmuje się produkcją systemów klimatyzacji dla pojazdów szynowych wraz z dostępnym w przyszłości serwisem, Power Electric specjalizujący się produkcji elementów wyposażenia elektrycznego do pojazdów szynowych oraz Centrum Serwisowe układów hamulcowych pneumatycznych i hydraulicznych dla pojazdów szynowych. Serwisowane są w nim elementy pneumatycznych układów systemów hamulcowych z ciężkich pojazdów szynowych – sprężarki, jednostki sterujące oraz zawory rozrządcze i elementy układów hydraulicznych – zaciski oraz agregaty stosowane w tramwajach. W przyszłości planowana jest rozbudowa Centrum Serwisowego, które zajmuje obecnie powierzchnię 2 600 m2 a w planach ma stać się ono wiodącym i największym centrum serwisowym hydraulicznych układów hamulcowych dla pojazdów szynowych w Europie. 

Inwestycja w pracowników i ekologię

Obecne w zakładzie pracuje ponad 140 osób. W najbliższych latach liczba ta ma wzrosnąć do 400. Aktualnie firma prowadzi rekrutację na stanowiska produkcyjne i okołoprodukcyjne. Oferuje korzystne warunki zatrudnienia, atrakcyjne wynagrodzenie, system premiowy oraz bogatą bazę benefitów. Knorr-Bremse dba także o rozwój kompetencji zatrudnionych pracowników, których szkoli w zakładach na zachodzie Europy. 

Nowo wybudowany zakład w Rzeszowie posiada proekologiczny certyfikat BREEAM, świadczący o tym, że budynek dopasowany jest do standardów zielonego budownictwa. W celu ograniczenia emisji dwutlenku węgla i stosowania odnawialnych źródeł energii, na terenie obiektu planowana jest instalacja fotowoltaiczna oraz montaż pomp ciepła. Inwestycja ta ma wynieść ok. 5 milionów euro i zostać zrealizowana w latach 2024-2025.


Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: KlausTreść komentarza: Tu nie ma rosyjskiej narracji! To Banderowskie prowokacje by wciągnąć NATO i Polskę do nie naszej wojny!Data dodania komentarza: 17.09.2025, 12:04Źródło komentarza: Raport po ataku dronów: 60 proc. komentarzy w sieci powiela rosyjską narracjęAutor komentarza: OjciecTreść komentarza: Dobre dobre! Młode pokolenie ! A co ono reprezentuje? Zboczenia, używki wszelkiej maści, rozwiązłość seksualna do dewiacji włącznie, tępota intelektualna. Wizytówka jak nic! Tragedia i dramat!Data dodania komentarza: 17.09.2025, 12:02Źródło komentarza: VI Marsz Równości w Rzeszowie. Młode pokolenie przejęło głosAutor komentarza: PiotrRZTreść komentarza: Ludzie wolą jeździć autem bo bilety MPK sa bardzo drogie, od tego zacznijcie zamiast bezsensownych artykułówData dodania komentarza: 13.09.2025, 17:50Źródło komentarza: „Wskocz do autobusu!” - będzie szybciej, taniej i wygodniej - zachęca dyrektor ZTM w RzeszowieAutor komentarza: JurekTreść komentarza: Jak się ktoś zajmie dojazdem np. z Racławówki do Rzeszowa na 6 rano, potem powrotem od 14:00 do 19:00, to zastanowię się nad przejściem na ZTM, tylko czemu jeszcze MPK mam po drodze? Po co dwóch prezesów do tego samego? A najlepszy jest MKS. Nie potraficie się dogadać co do jednej firmy? Rzeszowscy obywatele jeżdżą za darmo, MKS bierze słono, ZTM jak widać nie ma właściwego wpływu na zarząd miasta i ościenne gminy. Panie Burmistrz Boguchwały, może coś porobić z tematem należy, a Halo Rzeszów może zapyta Pana rządzącego i napisze.Data dodania komentarza: 9.09.2025, 20:23Źródło komentarza: „Wskocz do autobusu!” - będzie szybciej, taniej i wygodniej - zachęca dyrektor ZTM w RzeszowieAutor komentarza: Porodówka w Bieszczadach ma zostaćTreść komentarza: Zachęcamy też do obejrzenia filmu gdzie tłumaczymy kulisy procesu zamykania porodówki na kanale youtubeData dodania komentarza: 8.09.2025, 16:45Źródło komentarza: Wiceminister zdrowia obiecuje ratowanie porodówki w Lesku. "Są gotowe pomysły na uratowanie"Autor komentarza: lózakTreść komentarza: Z Rejtana na Matuszczaka nie jedzie żaden autobus nie licząc linii 49 która jeździ w takich godzinach że jeździ pusty. Chcąc korzystać z super MPKu muszę sie przesiadać na Dąbrowskiego lub na Piłsudskiego, podróż trwa ponad godzinę, autem jade 20min w korkachData dodania komentarza: 8.09.2025, 12:52Źródło komentarza: „Wskocz do autobusu!” - będzie szybciej, taniej i wygodniej - zachęca dyrektor ZTM w Rzeszowie
Reklama
Reklama
Reklama