Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Reklama Eco Energy 24 – klimatyzacja Rzeszów
Reklama poseł Adam Dziedzic

Nowa odsłona aplikacji Alior Mobile: prościej niż kiedykolwiek wcześniej

Podziel się
Oceń

Alior Bank udostępnia klientom nową odsłonę aplikacji Alior Mobile. Zamiana ma na celu ułatwienie codziennego korzystania z usług bankowych dzięki bardziej przejrzystemu układowi i intuicyjnej treści. Na koniec II kw. 2025 r. liczba aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych wyniosła w Polsce ponad 26 mln. Wprowadzane aktualizacje są więc bezpośrednią odpowiedzią na dynamiczny rozwój rynku i rosnące oczekiwania klientów detalicznych, dla których aplikacja staje się kompleksowym centrum zarządzania finansami osobistymi.
Nowa odsłona aplikacji Alior Mobile: prościej niż kiedykolwiek wcześniej

Autor: PAP/M. Kmieciński (1)

 

 

Wdrożenie odświeżonej aplikacji jest kolejnym krokiem w realizacji strategii „Alior Bank. Albo nic” i konsekwentnego zwiększania innowacyjności i cyfryzacji usług. Nowa odsłona Alior Mobile ma sprawić, że codzienne bankowanie będzie jeszcze prostsze, szybsze i bardziej intuicyjne. 

 

„Konsekwentnie dążymy do maksymalizacji cyfryzacji naszych usług, odpowiadając na zmieniające się trendy i preferencje klientów” – mówi Jacek Iljin, wiceprezes Alior Banku, odpowiedzialny za obszar klienta indywidualnego. Dodaje, że aktualizacja Alior Mobile to nie tylko zmiana designu, ale przede wszystkim wyjście naprzeciw konkretnym oczekiwaniom użytkowników. 

„Nasze rozwiązania są alternatywą dla innych aplikacji bankowych, które – wychodząc poza sferę bankowości i finansów – często stają się zbyt skomplikowane i mogą odwracać uwagę od tego, co najważniejsze – sprawnego zarządzania finansami osobistymi. Szanujemy mądrość naszych, pewnych swego klientów, którzy najlepiej wiedzą, czego potrzebują” – zaznacza Jacek Iljin. 

 

Wdrażane usprawnienia poprzedzone zostały badaniami i testami użyteczności z udziałem klientów, które wykazały pozytywny odbiór nowego, bardziej przejrzystego i spójnego wizualnie interfejsu. Aktualizacje wdrażane będą stopniowo. Pierwsze pojawiły się w połowie listopada, kolejne będą udostępniane systematycznie. Zmiany te będą widoczne już na ekranie głównym, zarówno przed, jak i po zalogowaniu. Dostępne tam elementy zostały rozmieszczone w taki sposób, aby użytkownikom jak najłatwiej było poruszać się po aplikacji. Kluczowym ułatwieniem jest usprawniony dostęp do najczęściej używanych funkcji, w tym transakcji BLIK. Duży i centralnie umiejscowiony przycisk pozwala na wygodniejsze kliknięcie kciukiem. 

Przeprojektowana została także zakładka „Produkty”. Odświeżony układ dzieli dostępne w niej elementy na kategorie, dzięki którym możliwe jest m.in. łatwiejsze dotarcie do kart, ponieważ ich statusy widoczne będą od razu po wejściu w zakładkę, bez konieczności dodatkowego wyboru kategorii. Nowa architektura ułatwia również klientom zakup dodatkowych produktów. Wprowadzone zostało także dodatkowe menu, ułatwiające nawigację, które pozwala łatwo przełączać się pomiędzy poszczególnymi kategoriami produktowymi.

 

„Aplikacja została zaprojektowana razem z klientami i ma uczynić ich życie finansowe łatwiejszym i bardziej efektywnym. Zależy nam, by korzystanie z Alior Mobile było szybkie i bezpieczne, ale też po prostu przyjemne. Wszystkie zmiany zaprojektowaliśmy z maksymalnym uwzględnieniem zasad użyteczności i dostępności. Stawiamy na wygodę, przejrzystość i nowoczesne rozwiązania, które ułatwiają życie naszym klientom, co potwierdzają pozytywne wyniki badań UX” – mówi Łukasz Wiktor, dyrektor zarządzający Pionem Kanałów Dystrybucji Klienta Indywidualnego Alior Banku.

 

W październiku odświeżona została zakładka „Płatności”. W jej zaktualizowanej wersji wszystkie funkcje zostały uporządkowane w czytelne kategorie. Obejmują one zapisanych odbiorców, różne typy przelewów – krajowy, własny, walutowy czy z innego banku – a także kompleksowe rozwiązania BLIK, takie jak kod BLIK, BLIK zbliżeniowy czy płatności powtarzalne. Użytkownicy mogą też wygodnie opłacać bilety komunikacji miejskiej, parkingi i przejazdy autostradami w kategorii „Transport”. W zakładce dostępne są również sekcje: „Zapłać” obejmująca m.in. zlecenia stałe i doładowania telefonów, oraz „Karty” i „Pozostałe”, gdzie można znaleźć historię transakcji czy dostęp do Kantoru.

W zaktualizowanej aplikacji Alior Mobile szczególny nacisk położono na zwiększenie autonomii użytkownika i transparentność komunikacji. Wprowadzono opisy o przeznaczeniu kanałów kontaktu z bankiem oraz informacje o czasie oczekiwania na konsultanta. Dodane zostały też dwie nowe opcje samoobsługowe: „Zablokuj kartę” i „Zmień limity karty”, które umożliwią załatwienie pilnych spraw samodzielnie. Dodatkowo utworzono jedno miejsce do składania zgłoszeń i ich podglądu, co upraszcza i poprawia kontrolę nad zgłoszonymi sprawami oraz skraca ścieżkę dotarcia do pisemnych form kontaktu („Wyślij wiadomość”,” Złóż wniosek”, „Złóż reklamację”).

 

„Wiemy, że coraz więcej naszych klientów wybiera telefon jako podstawowe narzędzie zarządzania finansami. Dlatego chcemy dostarczyć usługi, które wzmocnią self-service, bez kontaktu z infolinią, dając pełną kontrolę nad finansami z poziomu telefonu. Zwiększenie autonomii użytkownika jest naszym priorytetem” – mówi Leszek Piekut, dyrektor Departamentu Rozwoju Omnichannel w Alior Banku.

 

W III kwartale 2025 roku liczba użytkowników Alior Mobile wzrosła o 15 proc. rok do roku, a udział użytkowników aplikacji wśród klientów relacyjnych i ratalnych zwiększył się o 4,6 proc., osiągając poziom 47,3 proc. Na koniec września 2025 r. liczba użytkowników aplikacji mobilnej wyniosła 1,6 mln, co oznacza wzrost o 0,2 mln w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Dodatkowo udział sprzedaży inicjowanej w kanale mobilnym wzrósł o 5,4 punktu procentowego rok do roku. Dane te potwierdzają rosnące znaczenie kanałów mobilnych i konsekwentny wzrost popularności aplikacji wśród klientów banku.

 

Alior Bank zapowiada także kolejne zmiany w wyglądzie i użytkowaniu aplikacji. Udostępnienie klientom odświeżonej wersji Alior Mobile rozpoczęło się w połowie listopada, a nowe ekrany pojawiają się po zaktualizowaniu aplikacji.

 

Źródło informacji: PAP MediaRoom


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: ziomTreść komentarza: 14:45 ale wg czasu utc, głąbyData dodania komentarza: 30.11.2025, 12:52Źródło komentarza: Tragiczna katastrofa śmigłowca w rejonie Rzeszowa. Zginęły dwie osoby [Aktualizacja]Autor komentarza: KosmitaTreść komentarza: Ech Waszeci Zzawisły, jam jest z dalekości, co ONE z tego PODKARPACIA tobie zrobiły, że cieszysz się z ICHNIENNEGO nieszczęścia? Chcieli, to se zagłosowali, Ty innych preferujesz i dobrze. To jak Tobie robactwo w zadzie się zalęgnie, to ONE z tego PODKARPACIA, też mają się cieszyć? Wiem! Mam pomysł, trzeba Wam zorganizować Grunwald nr 2 i to w tym samym miejscu, gdzie był ten pierwszy. Sprawdzałem, hektarów jest tam multum i wszyscy się zmieścicie. Trza Was zebrać we dwie przeciwstawne chorągwie, Kaczystów i Tuskowców. Do tej pierwszej POLSCY wojowie, ale ci najbardziej POLSCY, tacy, że aż…. Tacy polacko-katolaccy, najprawdziwsi do dziesiątego pokolenia wstecz. Pod drugą chorągwią zbieranina NIEPOLAKÓW, perwersyjnych prounionistów i tych okropnych „SZKOPÓW”. Poboczny PLANKTON niech się podczepi tam, gdzie akurat mu u powyższych antagonistów najbardziej pasuje. Dla wyrównania szans wszystkich wojów należy zaopatrzyć w poręczne ostre małe błyskotki, BRZYTEWKI. Przecież taki stetryczały dziadek nie dźwignie dwuręcznego mieczyska a pewnie też będzie chciał się wykazać i zdzielić swojego ULUBIEŃCA, tak żeby tamten raz na zawsze GO popamiętał. I hajda na bliźniego ze wściekłym „miłosnym” błyskiem w krwawych ślipiach. Na taką wyrzynankę to i światowe telewizyje się zjadą. Niech glob pozna, jak Nadwiślańscy Ludkowie potrafią pięknie swoje sprawy załatwiać. Zaakceptuję każdy wynik tej „miłosnej” rzezi, kto wygra niech rządzi. Ale najbardziej by mi pasowało gdybyście się wszyscy wzajemnie załatwili i to na CACY. Wtedy my Kosmici przejmiemy NADWIŚLAŃSKI KRAJ i na nowo napiszemy jego historię. Oj będzie ona wspaniała, wspaniała, że HEJ! Nasza flaga dumnie będzie łopotała na 1000 metrowym maszcie, tak żeby wszyscy widzieli wyszytego na niej KISZONEGO OGÓRA W WIELKIM SŁOJU. Tak, trzeba Wam sprawę załatwić raz a dobrze, tak po MĘSKU. Żeby nie było wątpliwości, kto tu ma rację. To teraz do zabawy.Data dodania komentarza: 30.11.2025, 11:36Źródło komentarza: Klęska śniegowa na Podkarpaciu: tysiące odbiorców bez prądu. Wyjaśniamy jak zgłaszać awarie z PGE DystrybucjaAutor komentarza: ZzawisłyTreść komentarza: I bardzo dobrze, głosowaliście na PISiorów jesteście ich bastionem to macie swój "dobrobyt". Przewalili kasę na modernizację energetyki, linie, stację bo dali 13stki, sobie bonusy to teraz się grzejcie tymi bonusami.Data dodania komentarza: 29.11.2025, 17:32Źródło komentarza: Klęska śniegowa na Podkarpaciu: tysiące odbiorców bez prądu. Wyjaśniamy jak zgłaszać awarie z PGE DystrybucjaAutor komentarza: Jan BuryTreść komentarza: Szkoda, że psy nie wlepiają tak ochoczo i równie stanowczo mandatów za nieprzepisowe parkowanie...Data dodania komentarza: 24.11.2025, 20:26Źródło komentarza: Rajd 20-latka po obwodnicy: jednego dnia ‘zarobił’ 12,5 tys. zł mandatu i 44 punkty karneAutor komentarza: lózakTreść komentarza: marka zobowiązuje...Data dodania komentarza: 18.11.2025, 13:36Źródło komentarza: Rajd 20-latka po obwodnicy: jednego dnia ‘zarobił’ 12,5 tys. zł mandatu i 44 punkty karneAutor komentarza: lózakTreść komentarza: Data dodania komentarza: 17.11.2025, 13:43Źródło komentarza: Bieszczady bliżej ekspresówki. Droga krajowa nr 28 Długie-Sanok będzie rozbudowana
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama