Zakres inwestycji
W Koncepcji Programowej przewidziano budowę drogi ekspresowej S19 o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z:- węzłem drogowym Strzyżów-Żarnowa (zlokalizowany na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1931R. Na etapie KP przewiduje się dwa warianty realizacyjne węzła: półkoniczyna lub mieszany),
- łącznikiem tymczasowym drogi ekspresowej S19 z DK19 w m. Jawornik,
- Miejscem Obsługi Podróżnych na wysokości m. Jawornik po stronie lewej (MOP Jawornik kat. I, str. L z rezerwą terenu pod MOP kat. III),
- obiektami inżynierskimi w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych - 7 estakad, 6 wiaduktów (5 wiaduktów nad drogą ekspresową, 1 pod drogą ekspresową), 3 przejścia dla zwierząt (2 dla zwierząt średnich, 1 dla zwierząt dużych).
Tymczasowy łącznik z DK19
Tymczasowy łącznik z rondem w m. Jawornik jest wynikiem etapowania budowy drogi ekspresowej S19 Babica – Domaradz i podziału zadania na 2 odcinki realizacyjne:- odc. I Babica - Jawornik (z tymczasowym łącznikiem S19 z DK19)
- odc. II Jawornik – Domaradz
Docelowo, po wybudowaniu odc. II, droga ekspresowa S19 nie będzie łączyła się z DK19 w m. Jawornik. W śladzie tymczasowego łącznika będzie droga gminna służąca także m. in. jako wjazd awaryjny na S19 przez MOP Jawornik dla służb ratowniczych.
Zróżnicowane warunki gruntowe i osuwiska
W związku z tym, że przedmiotowy odcinek drogi ekspresowej S19 będzie przebiegać przez teren różnorodny, charakteryzujący się dużą różnicą przewyższeń i skomplikowany pod względem geologicznym, jednym z elementów KP było rozpoznanie geologiczne podłoża. W ramach Koncepcji Programowej wykonano dokumentację geologiczno-inżynierską (liczba wierceń: 716 szt., łączny metraż wierceń: 11 648 m, głębokość wierceń: do 35,0 m, liczba sondowań: 319 szt., łączny metraż sondowań: 2 272 m, głębokość sondowań: do 12,0 m,) i dokumentację hydrogeologiczną.Na podstawie uzyskanych wyników badań dokonano oceny warunków geologiczno-inżynierskich pod kątem stopnia skomplikowania (złożoności) podłoża. Na tej podstawie stwierdzono, że w podłożu budowlanym projektowanego odcinka drogi występują zróżnicowane warunki gruntowe (przeważają odcinki o złożonych warunkach gruntowych i skomplikowanych warunkach gruntowych). W oparciu o przeprowadzone prace geofizyczne i geologiczne stwierdzono, że na badanym odcinku występuje 13 obszarów osuwiskowo i predysponowanych osuwiskowo.
Kolejnym etapem prac przygotowawczych do realizacji tego odcinka S19 będzie rozpatrzenie Koncepcji Programowej na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI), a następnie ogłoszenie przetargu na realizację zadania w systemie projektuj-buduj, co planujemy jeszcze w tym roku.














![41. Ogólnopolski Konkurs Tradycyjnego Tańca Ludowego w Trzcianie [FOTORELACJA] 41. Ogólnopolski Konkurs Tradycyjnego Tańca Ludowego w Trzcianie [FOTORELACJA]](https://static2.halorzeszow.pl/data/media/2025/10/24/sm-16x9-41-ogolnopolski-konkurs-tradycyjnego-tanca-ludowego-w-trzcianie-fotorelacja-1761308926-0.jpg)
![Konferencja "Dynów edukuje – rozwijając Powiat Rzeszowski" w ZSZ w Dynowie [FOTORELACJA] Konferencja "Dynów edukuje – rozwijając Powiat Rzeszowski" w ZSZ w Dynowie [FOTORELACJA]](https://static2.halorzeszow.pl/data/media/2025/10/22/sm-16x9-konferencja-dynow-edukuje-rozwijajac-powiat-rzeszowski-w-zsz-w-dynowie-fotorelacja-1761129198-5.jpg)
![Wernisaż „Ostatnie chałupy” w Łące [FOTORELACJA] Wernisaż „Ostatnie chałupy” w Łące [FOTORELACJA]](https://static2.halorzeszow.pl/data/media/2025/10/21/sm-16x9-wernisaz-ostatnie-chalupy-w-lace-fotorelacja-1761071889-0.jpg)
Napisz komentarz
Komentarze