Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Reklama Eco Energy 24 – klimatyzacja Rzeszów

Powstaje potężna płyta betonowa wiaduktu przy ul. Batorego

Podziel się
Oceń

Bierze w niej udział 16 betoniarek, które od kilkunastu już godzin pracują w ruchu ciągłym. Do betonowania płyty dennej wiaduktu przy ul. Batorego zużyte zostanie aż ok. 4 tys. ton betonu. Do samego zbrojenia płyty wykorzystano 170 ton stali.
  • Źródło: informacje prasowe
Powstaje potężna płyta betonowa wiaduktu przy ul. Batorego

Autor: Bartosz Gubernat Urząd Miasta Rzeszowa

Przebudowa układu kilkunastu ulic, m.in. Batorego, Siemieńskiego, Styki i Śniadeckich jest największą z trwających obecnie w Rzeszowie inwestycji drogowych. Wartość tego przedsięwzięcia to ok. 50 mln zł, z czego duża część tej kwoty to dofinansowanie, które miastu udało się zdobyć z funduszy Unii Europejskiej.

Powstanie płyty pochłonie około 4 tys. ton betonu


W poniedziałek ok. godz. 16 rozpoczęła się potężna operacja - betonowanie płyty dennej wiaduktu w ciągu ul. Batorego.

- Jest to drugie w historii Rzeszowa tak duże tego typu przedsięwzięcie. Większe zostało wykonane tylko przy okazji budowy mostu im. Mazowieckiego - podkreślają przedstawiciele firmy Strabag, która jest wykonawcą przebudowy układu ulic w rejonie dworca kolejowego.

W operacji, która zakończyć się ma we wtorek ok. godz. 19 bierze udział 16 betoniarek, które pracują w ruchu ciągłym. Do betonowania płyty dennej wiaduktu przy ul. Batorego zużyte zostanie w sumie aż ok. 4 tys. ton betonu. Do samego zbrojenia płyty wykorzystano 170 ton stali.

koparka przy ul. Batorego
prace przy ul. Batorego


Płyta denna stanowi rozparcie murów oporowych wiaduktu wykonanego przez PKP. Zabezpiecza jednocześnie całą konstrukcję przed wyporem wody gruntowej. Zabetonowanie płyty stanowi pewnego rodzaju "kamień milowy" budowy, ponieważ jest to najgłębiej położony element konstrukcji wiaduktu, umożliwiający wykonanie kolejnych robót m.in. murów oporowych na dojazdach i samych dojazdów pod wiadukt kolejowy.

Przebudowa układu ulic w rejonie dworca kolejowego zakończy się jesienią 2022 roku.


Napisz komentarz

Komentarze

Mieszkaniec 15.12.2021 12:18
A Fijołek znów na fotce. Ten to ma zdrowie.

Rzeszowianin 30.11.2021 21:47
Pojazdy budowlane notorycznie brudzą ulicę Karpińskiego. Przed prowizorycznym dojazdem do tej ulicy oraz do ulicy Klonowicza i Chocimskiej też zalega błoto, kałuże, dziury. Dzięki działaniom firmy Strabag mieszkańcy domów położonych przy tych ulicach, a zwłaszcza przy Karpińskiego taplają się w błocie.

Ostatnie komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama