Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Reklama Eco Energy 24 – klimatyzacja Rzeszów
Reklama rzeszów miasto sportu 2026

Od teraz Pepsi dostępna w butelkach w 100% z recyklingu

Podziel się
Oceń

"Od teraz możesz cieszyć się smakiem Pepsi i stać się częścią pozytywnej zmiany", deklaruje producent kultowego napoju Pepsi. W listopadzie 2021 roku do produkcji w polskich zakładach firmy trafiły butelki w całości wykonane z rPET, czyli plastiku pochodzącego z ponownego przetworzenia. Zmiana ta czyni Pepsi pierwszą tak dużą marką napojów gazowanych w Polsce, której wszystkie butelki będą produkowane z plastiku pochodzącego w 100% z recyklingu. W ten sposób firma przyczynia się do realizacji założeń gospodarki obiegu zamkniętego, w której surowce mogą być wykorzystywane wielokrotnie. Cała inicjatywa jest wsparta kampanią informacyjną, która pomoże lepiej zrozumieć działania marki i rolę konsumentów w procesie produkcji opakowań z rPET.
  • Źródło: PAP, PepsiCo
Od teraz Pepsi dostępna w butelkach w 100% z recyklingu
Butelki Pepsi Coli - Butelki Pepsi Coli

Autor: PepsiCo

"Od teraz możesz cieszyć się smakiem Pepsi i stać się częścią pozytywnej zmiany", deklaruje producent kultowego napoju Pepsi. W listopadzie 2021 roku do produkcji w polskich zakładach firmy trafiły butelki w całości wykonane z rPET, czyli plastiku pochodzącego z ponownego przetworzenia. Zmiana ta czyni Pepsi pierwszą tak dużą marką napojów gazowanych w Polsce, której wszystkie butelki będą produkowane z plastiku pochodzącego w 100% z recyklingu. W ten sposób firma przyczynia się do realizacji założeń gospodarki obiegu zamkniętego, w której surowce mogą być wykorzystywane wielokrotnie. Cała inicjatywa jest wsparta kampanią informacyjną, która pomoże lepiej zrozumieć działania marki i rolę konsumentów w procesie produkcji opakowań z rPET.

Zanieczyszczenie środowiska odpadami, w tym plastikiem, często wskazywane jest jako jedno z największych wyzwań środowiskowych. Pod koniec 2020 roku firma PepsiCo zadeklarowała, że podejmie inwestycje w zakresie wdrożenia produkcji flagowego napoju Pepsi wyłącznie w butelkach wykonanych w całości z przetworzonego plastiku, czyli tzw. rPET. Butelki rPET powstają ze zużytych opakowań plastikowych, które z żółtych pojemników trafiają do selektywnej zbiórki i zostają przetworzone na nowe opakowania. Dzięki temu skutecznie zapewnia się takiej butelce kolejny cykl życia, a jednocześnie obniża poziom emisji gazów cieplarnianych (GHG). PepsiCo szacuje, że wprowadzenie butelek w 100% wykonanych z rPET obniży emisję GHG w Europie nawet o 40% w przeliczeniu na jedną butelkę. To kolejny ważny krok do realizacji wizji świata PepsiCo, w którym plastik nigdy nie stanie się odpadem.

"Marka Pepsi angażuje się w inicjatywy prośrodowiskowe. Stajemy się pierwszą tak dużą marką napojów gazowanych w Polsce, która wprowadza butelki wykonane w 100% z rPET w ramach całego portfolio. Zależy nam na zbudowaniu świadomości wśród konsumentów, jak ważne są podejmowane przez nich kroki na rzecz redukcji odpadów oraz ochrony środowiska. Jednym z nich może być wybór produktów w opakowaniach pochodzących z ponownego przetworzenia, ponieważ w ten sposób ograniczamy ilość surowców pierwotnych, a jednocześnie przyczyniamy się do ograniczania poziomu emisji gazów cieplarnianych - powiedział Kamil Andrzejewski, starszy kierownik marki Pepsi. - Z naszych obserwacji wynika, że znaczna część Polaków chciałaby zaangażować się w działania na rzecz ochrony środowiska, choć nie wie jak, dlatego marka Pepsi stara się wskazać właściwy kierunek. Jako firma od dawna podejmujemy starania na rzecz zapewnienia rozwoju naszej działalności w zgodzie ze środowiskiem naturalnym, a jednocześnie chcemy inspirować pozytywne zmiany dla Ziemi i jej mieszkańców. Udowadniamy, że Pepsi to dobry wybór dla wszystkich, którym kwestie środowiskowe leżą na sercu" - dodał Kamil Andrzejewski.

Inicjatywa Pepsi wpisuje się w przekonania Polaków na temat zmian klimatycznych, bowiem zdecydowana większość z nich dostrzega potrzebę natychmiastowego działania. I choć wiedza polskiego społeczeństwa na temat środowiska i niezbędnych działań na jego rzecz jest nadal niewystarczająca, to wprowadzanie przez firmy rozwiązań umożliwiających konsumentom podejmowanie proekologicznych decyzji i pozytywnych zmian jest rozwiązaniem niezwykle pożądanym.

"W naszych działaniach odpowiadamy na nową rzeczywistość, w której konsumenci coraz częściej interesują się przyszłością planety i jej mieszkańców. Jako lider kategorii w pozytywnej środowiskowo zmianie pokazujemy konsumentom, że wybierając Pepsi w butelkach wyprodukowanych z rPET stają się częścią rozwiązania i mogą bez obaw cieszyć się znakomitym smakiem naszego napoju" - dodał Kamil Andrzejewski.

Silna kampania 360˚



Nowe opakowania 100% rPET dla napoju Pepsi promowane będą w ramach silnej kampanii marketingowej pod hasłem "Nic nie smakuje lepiej niż butelka wykonana w 100% z recyklingu". W ten sposób marka będzie zwracać uwagę konsumentów na możliwość wyboru swojego ulubionego napoju w opakowaniach lepszych dla środowiska - pochodzących w 100% z materiału przetworzonego rPET.

Reklama stworzona przez Blur Films, w reżyserii Marca Corominasa, pokazywana będzie w telewizji, mediach cyfrowych i sieciach społecznościowych. Kampanii towarzyszyć będą materiały wizualne dostępne w punktach sprzedaży.

O firmie PepsiCo



Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker, Tropicana oraz SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z 23 najlepiej sprzedających się marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją "Winning with Purpose", która wskazuje drogę do uzyskania statusu światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. "Winning with Purpose" stanowi odzwierciedlenie aspiracji firmy, polegających na zrównoważonym podejściu do realizacji zamierzeń rynkowych i uwzględnianiu świadomie realizowanych celów we wszystkich aspektach prowadzonej działalności.

Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.

KONTAKT:
Julian Krzyżanowski
Menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w PepsiCo 
e-mail: [email protected]
tel. + 48 782 892 258

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: NikolaTreść komentarza: Pomarzyć zawsze można ale z tym trenerem i transferami to będzie walka o bytData dodania komentarza: 16.07.2025, 20:06Źródło komentarza: Stal Rzeszów zamierza być w czołowej szóstceAutor komentarza: wyborcaTreść komentarza: i po co Mentzen zaprosił tego gamonia?Data dodania komentarza: 14.07.2025, 22:11Źródło komentarza: Piwo z Mentzenem: Czarnek w Rzeszowie. Większość obozu rządowego zawiesza uczestnictwoAutor komentarza: doulos achreiosTreść komentarza: Niezwykłe te kongresy! 1)Dobór tematyki na czasie, wykracza poza religię: dotyczy osobistego rozwoju, spraw rodziny, wychowania, edukacji, pracy, życia społecznego. 2)Zwięzłość i konkret: każda minuta wypełniona, prosty styl, głębokie treści, praktyczne rady, adresaci w każdym wieku. A te multimedia! 3)Program osadzony na Biblii =ponadczasowy, autorytatywny, z wymiarem duchowym. 4)Świetna organizacja techniczna pomaga się skupić na programie. I to wszystko za darmo! Świeckie szkolenie na takim poziomie kosztowałoby krocie. 5) Co roku dziesiątki tysięcy chętnych korzystają z zachwytem z programu kongresów. A w alternatywnej rzeczywistości (internetu) leje się na JW najobrzydliwszy hejt, pomówienia, oszczerstwa, pogarda, ślepota na fakty, głuchota na argumenty, odporność na zdrowy rozsądek. A każdy z nielicznych hejterów nadrabia za 10 swoim jazgotem. Dlatego na kongres trzeba osobiście przyjść i samemu wyciągnąć wnioskiData dodania komentarza: 14.07.2025, 17:03Źródło komentarza: Nowi Świadkowie Jehowy przyjęli chrzest w RzeszowieAutor komentarza: lózakTreść komentarza: ten na zdjęciu z zasłoniętą gębą wstydzi się że idzie w tym marszu?Data dodania komentarza: 14.07.2025, 16:12Źródło komentarza: Rzeszów, Domostawa, Przemyśl… Podkarpacie oddało hołd Ofiarom WołyniaAutor komentarza: okazyjkaTreść komentarza: Super okazja na podszlifowanie angielskiego latem!Data dodania komentarza: 14.07.2025, 09:59Źródło komentarza: Letni kurs języka angielskiego Pomost International 2025Autor komentarza: NatanTreść komentarza: Piękne wydarzenie i świetna atmosfera! Tomasz Stańko to prawdziwa legenda polskiego jazzuData dodania komentarza: 14.07.2025, 09:57Źródło komentarza: Jazz, wspomnienia i pełny dziedziniec. Rzeszów uczcił 83. urodziny Tomasza Stańko
Reklama
Reklama
Reklama