Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Reklama Eco Energy 24 – klimatyzacja Rzeszów
Reklama poseł Adam Dziedzic

Wojna cenowa Lidl kontra Biedronka: Kto wygrywa w Rzeszowie?

Podziel się
Oceń

W ostatnich latach polskim rynkiem handlowym wstrząsa intensywna wojna cenowa między dwoma największymi dyskontami – Lidl i Biedronka. Obie sieci nieustannie obniżają ceny, wprowadzają nowe promocje i walczą o miano najtańszego sklepu w kraju. Ale czy ta walka faktycznie przynosi korzyści konsumentom?
Wojna cenowa Lidl kontra Biedronka: Kto wygrywa w Rzeszowie?

Źródło: mat. prasowe Lidl oraz Biedronka

Obie sieci regularnie obniżają ceny podstawowych produktów spożywczych, takich jak chleb, mleko, czy mięso. Dodatkowo klienci są kuszeni licznymi promocjami i ofertami specjalnymi. Ta rywalizacja przekłada się na realne oszczędności dla konsumentów, którzy coraz chętniej porównują ceny i szukają najlepszych okazji.

W Rzeszowie Lidl tańszy od Biedronki? 

W najnowszej reklamie Lidl chwali się kolejnym porównaniem cen względem Biedronki. Porównanie cen wybranych cen dokonano także w Rzeszowie. 

Lidl udostępnił w Internecie kopie paragonów, w których porównuje zakupy zrobione na początku października br. w sklepie Biedronka przy ulicy Iranka-Osmeckiego 25 (os. gen. Andersa). Zakupów w tym sklepie dokonano w formie trzech paragonów, o różnych godzinach. Łączna wartość zakupów w tej Biedronce wyniosła 212,41 zł. 

Lidl chwali się, że te same, zakupione w Biedronce produkty, kosztowały w ich sklepie przy ulicy Krakowskiej 30 B dokładnie 204,37 zł. Z udostępnionych paragonów wynika, że w obu przypadkach kupcy nie używali żadnych aplikacji lub kart stałego klienta, a ich zakup odbył się w tym samym dniu, co w Biedronce. 

grafika: lidl.pl/koszyk

Artykuł ten piszemy w ramach ciekawostki, mając na uwadze, że oba dyskonty regularnie prowadzą swoje odrębne badania konsumenckie i jednakowo chwalą się najtańszymi zakupami.  

- Ceny regularne produktów w lokalizacjach wakacyjnych są takie same lub jeszcze niższe niż w miejscach zamieszkania klientów, gdzie zwykle robią zakupy - mówi Portalowi Spożywczemu Joanna Piwowarczyk, menedżerka ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka. - Wspieramy porównania cen pod warunkiem, że są przeprowadzane rzetelnie - dodała. 

Warto zauważyć, że zdaniem wielu ekspertów wojna cenowa, która rozgorzała między tymi sieciami, przyniosła konsumentom liczne korzyści w postaci niższych cen, a jednocześnie wymusiła na innych graczach rynku dostosowanie się do nowych warunków konkurencji. 

Na czym polega ta wojna?

Obie sieci stosują szereg działań mających na celu przyciągnięcie klientów i zdobycie przewagi konkurencyjnej. Do najczęstszych praktyk należą:

  • Regularne obniżki cen podstawowych produktów spożywczych i przemysłowych.
  • Promocje i wyprzedaże czasowo obniżające ceny wybranych artykułów.
  • Rozszerzanie asortymentu o produkty marek własnych, które są zazwyczaj tańsze od marek ogólnodostępnych.
  • Intensywne kampanie reklamowe podkreślające niskie ceny i atrakcyjność oferty.

Kto na tym zyskuje?

Bez wątpienia największymi beneficjentami tej sytuacji są konsumenci. Dzięki wojnie cenowej mogą kupować potrzebne produkty w niższych cenach, co pozwala im zaoszczędzić znaczną część domowego budżetu. Z drugiej strony, intensywna konkurencja wymusza na producentach obniżanie kosztów produkcji, co przekłada się na niższe ceny hurtowe i ostatecznie wpływa na ceny detaliczne.

Walka Lidla i Biedronki zmusiła inne sieci handlowe do dostosowania swojej strategii. Mniejsze sklepy starają się wyróżnić specjalistyczną ofertą lub wyższej jakości produktami, podczas gdy większe sieci inwestują w nowoczesne technologie i programy lojalnościowe, aby zatrzymać klientów.

Jakie są skutki tej wojny?

Wojna cenowa między Lidl a Biedronką ma zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki. Z jednej strony, prowadzi do obniżki cen i zwiększenia dostępności produktów dla konsumentów. Z drugiej strony, może prowadzić do utraty jakości produktów, jeśli sieci będą zbyt mocno skupiać się na obniżaniu kosztów. Ponadto, intensywna konkurencja może prowadzić do wyczerpania się niektórych dostawców, co może ograniczyć wybór produktów na półkach sklepowych.


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: bratTreść komentarza: braun to typowy pajacyk który dużo mówi i robi szopkiData dodania komentarza: 9.12.2025, 08:09Źródło komentarza: Hotel Metropolitan wycofuje się ze spotkania z Braunem. PSL zapowiada happeningAutor komentarza: Miłośnik EurowizjiTreść komentarza: Ukłony dla autora artykułu za rzetelne podejście do tematu! Szanse na wycofanie TVP uważam niestety za nikłe, ale aż do decyzji będę trzymać kciuki. Strasznie przykre jest to co się dzieje, i to jeszcze w rocznicę. :Data dodania komentarza: 9.12.2025, 02:40Źródło komentarza: Rzeszów protestuje! Maraton maili do TVP w sprawie bojkotu EurowizjiAutor komentarza: KosmitaTreść komentarza: Szanowny Panie KRYZYS pozwolisz, że będę się do Ciebie zwracał z WIELKIEJ litery, bo tak wymaga moja wrodzona GRZECZNOŚĆ. To pogadajmy. Po pierwsze, to ilu Tych Upadlinowców, jak to Ty z pogardą nazywasz, powinno być ubitych, aby zadowolić Twoje urojone lub ewentualnie rzeczywiste, pretensje do nich? Po drugie, ile Ukrainek należy zgwałcić, ile tych najmłodszych dzieci UKRAIŃSKICH należy zgnoić, abyś był usatysfakcjonowany, aby się Twa zemsta dokonała? Po trzecie, może do społu z PUTLEROWCAMI, chciał byś te swoje rachunki wyrównać? Oni z otwartymi ramionami przyjmą takiego PRAWDZIWEGO POLAKA, jak myślisz? Po czwarte, jak rozumiem Tyś Prawdziwy BRAUNOWIEC, duszą i sercem, to śmiało, teraz masz okazję, wszystko można przyoblec w liczby, nawet nienawiść. Czy dopisanie do powyższej listy Żydów, LGBT-owców, Kosmitów oraz innych, których nie lubisz, Ciebie usatysfakcjonuje? Po piąte, co myślisz o takim cytacie; Łukasz 10:27 – A ten, odpowiadając, rzekł: Będziesz miłował Pana, Boga swego, z całego serca swego i z całej duszy swojej, i z całej myśli swojej, i z całej siły swojej, a bliźniego swego, jak siebie samego. Jako chrześcijanin i katolik, to chyba znasz tą podstawową zasadę? Po szóste, czy będziesz miał odwagę w rzeczowy sposób odpowiedzieć na powyższe pytania?Data dodania komentarza: 8.12.2025, 17:27Źródło komentarza: Prezydent Nawrocki w Jasionce: bez tego miejsca nie byłoby bezpieczeństwa wschodniej flanki NATOAutor komentarza: ApolloTreść komentarza: Święty Mikołaj to ściana! Dziad Mróz to fakt!Data dodania komentarza: 8.12.2025, 16:17Źródło komentarza: Orszak Mikołaja dotarł do Świlczy. Mieszkańcy mogli poczuć świąteczną atmosferęAutor komentarza: kolejarzTreść komentarza: Braun przy Lepperze to mały ptysiu, nikt go nie usunie bo lubią oglądać jego nieudolne wybrykiData dodania komentarza: 8.12.2025, 09:37Źródło komentarza: Hotel Metropolitan wycofuje się ze spotkania z Braunem. PSL zapowiada happeningAutor komentarza: wyborcaTreść komentarza: Karolek przed wyborami dużo krzyczał żeby dostać poparcie a teraz idzie zgodnie z wytycznymi partiiData dodania komentarza: 8.12.2025, 09:34Źródło komentarza: Prezydent Nawrocki w Jasionce: bez tego miejsca nie byłoby bezpieczeństwa wschodniej flanki NATO
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama