Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Reklama Advertisement
Reklama orkiestra księżniczek Rzeszów

Badanie: większość Polaków sprawdza informacje o sklepie przed dokonaniem płatności

Podziel się
Oceń

Ponad 85 proc. Polaków sprawdziło sklep lub firmę, w której zakup, wymagał opłaty zaliczki lub całości zamówienia z góry - wynika z badaniu na zlecenie Kaczmarski Group. Ponadto, badani twierdzą, iż weryfikacja miała upewnić ich, że firma istnieje, lub zakupu dokonywali przez internet.
Badanie: większość Polaków sprawdza informacje o sklepie przed dokonaniem płatności

Autor: PAP/Darek Delmanowicz

W badaniu przeprowadzonym na zlecenie Kaczmarski Group większość Polaków (85,3 proc.) twierdzi, iż sprawdziło przynajmniej niektóre ze sklepów, w których zakup produktu lub usługi wymagał płatności z góry bądź zapłaty zaliczki. "Taka wcześniejsza weryfikacja pozwala na ograniczenie ryzyka i zwiększenie bezpieczeństwa zakupu" - oceniła firma. Mniejsza grupa (14,6 proc.) nie zweryfikowała firmy, w której dokonywała zakupu.

Autorzy badania zwrócili uwagę, że młodsi Polacy są ostrożniejsi, gdyż w grupie 18-29 lat ponad 63 proc. deklaruje, że takowej weryfikacji dokonuje. Dodali, że najrzadziej sprzedawcę sprawdzają respondenci w wieku 45-59 lat, gdzie odsetek ten wynosi 42 proc. Wskazali, że wśród osób szukających opinii i informacji o sklepach, w których dokonują płatności najczęściej deklarowano, że robią to dlatego, iż zakup realizowali przez internet lub telefon (51,7 proc. wskazań).

Podobny odsetek (51 proc.) deklaruje, że chciał upewnić się, że firma lub sklep rzeczywiście istnieje. Z kolei 45 proc. obawiało się, że nie otrzyma produktu pomimo dokonania płatności, a 34,5 proc. sprawdzało informacje i opinie o firmie, gdyż wymagana była zaliczka lub opłata zamówienia z góry. Natomiast grupa 22,7 proc. respondentów twierdzi, iż kupowała drogie produkty co zmotywowało ich do weryfikacji firmy, a 13,2 proc. chciało upewnić się, że firma nie posiada długów.

"Tylko 8,6 proc. uczestników naszego badania zadeklarowało, że sprawdziło wiarygodność firmy w przypadku dużej transakcji, jak np. zakup mieszkania, działki pod budowę czy samochód" - dodał Kaczmarski Group. Firma wskazała, że prawie 36 proc. badanych nie weryfikowało sprzedawcy, gdy zakup realizowany był za pośrednictwem dużej platformy sprzedażowej, co sugerować może, że "udział znanego pośrednika w procesie zakupowym wpływa na poczucie bezpieczeństwa".

Badanie "Jak kupują Polacy" zostało zrealizowane na zlecenie Kaczmarski Group metodą wywiadów internetowych (CAWI) przeprowadzonych przez IMAS International w drugiej połowie 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 1065 dorosłych Polaków w wieku 18-74 lata.

Kaczmarski Group to firma doradztwa finansowego. 

(PAP)


Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: kolejarzTreść komentarza: tęczowy rafał , tęczowi kibice resovi ukrywający sie pod postacią twardzieli w dresachData dodania komentarza: 30.04.2025, 12:40Źródło komentarza: "Tęczowy Trzaskowski". Baner kibiców Resovii podchwycił znany polityk PiSAutor komentarza: wyborcaTreść komentarza: a jest jakis poseł który coś zrobił dla Podkarpacia? Oprócz wstydu ?Data dodania komentarza: 30.04.2025, 12:39Źródło komentarza: Radni PiS przegłosowali stanowisko Sejmiku. Poseł Gawlik: To polityka uprawiana na kłamstwie!Autor komentarza: NNTreść komentarza: To gawlik jest posłem? Człowiek całe życie się uczy. Nigdy nie słyszałem o nim żeby coś tu robił dla Rzeszowa czy Podkarpackiego wogóleData dodania komentarza: 28.04.2025, 18:51Źródło komentarza: Radni PiS przegłosowali stanowisko Sejmiku. Poseł Gawlik: To polityka uprawiana na kłamstwie!Autor komentarza: gośćTreść komentarza: jaki klub takie hasła !Data dodania komentarza: 26.04.2025, 11:06Źródło komentarza: "Tęczowy Trzaskowski". Baner kibiców Resovii podchwycił znany polityk PiSAutor komentarza: czfTreść komentarza: Biały terror zaczął się o rok wcześniej niż czerwony i pochłonął więcej ofiar, mordowanych w o wiele bardziej brutalny sposób. Na początku rewolucja była w rzeczywistości zbyt łaskawa i naiwna. Bolszewicy wielokrotnie okazywali wielkoduszność i pozwalali znanym i aktywnym kontrrewolucjonistom odejść wolno, tak jak np. gen. Piotr Krasnow, którego puszczono wolno za obietnicę, że nie będzie walczył przeciwko rządowi, a który potem natychmiast złamał swoją obietnicę, a potem zaś kolaborował z nazistami. Czerezwyczajki stanowiły przykrą konieczność w obliczu krwawego oporu ancien regime'u. p. art. „10 najczęstszych kłamstw na temat Rewolucji Październikowej” na naszej stronie, kłamstwo nr 4 – w dalszej części cytubemy także Marka Twaina czy gen. Gravesa z USA albo amerykańskiego ambasadoraData dodania komentarza: 24.04.2025, 08:35Źródło komentarza: Komunistyczna propaganda na ulicach Rzeszowa. Wiemy, kto za tym stoi!Autor komentarza: PogromcaRedaktorkowTreść komentarza: ale chłam, dobrze że czerwony front trzyma poziom w przeciwieństwie do dzisiejszego dziennikarstwaData dodania komentarza: 24.04.2025, 00:35Źródło komentarza: Komunistyczna propaganda na ulicach Rzeszowa. Wiemy, kto za tym stoi!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama