Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Reklama Eco Energy 24 – klimatyzacja Rzeszów

Znamy zwycięzców Hackathonu WSIiZ

Podziel się
Oceń

Zakończyła się kolejna edycja Hackathonu WSIiZ - organizowanego przez Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie.
  • Źródło: informacja prasowa
Znamy zwycięzców Hackathonu WSIiZ

Autor: Adam Janusz

Ucieczka przed podwyższającym się poziomem wody pochodzącej z topniejących lodowców, krowa poddawana eksperymentom medycznym oraz kosmonauci powracający na Ziemię po katastrofie ekologicznej - to tematy gier komputerowych trzech zwycięskich drużyn Hackathonu WSIiZ. 3 i 4 grudnia br. w całodobowym maratonie informatycznym WSIiZ wzięło udział 50 osób z 11 zespołów.

W czasie 24-godzinnego Hackathonu WSIiZ zadaniem uczestników było zrealizowanie projektu w jednej z trzech kategorii: Game Dev (stworzenie gry komputerowej), Line of Business (stworzenie aplikacji mającej potencjał biznesowy) lub Internet of Things (przygotowanie rozwiązana wykorzystującego technologie Internetu Rzeczy). W ramach przygotowywanych projektów (w każdej z kategorii) uczestnicy mieli wdrożyć wybrane hasła: zdążyć na czas, klimat i ekologia, bush crafting, retro oraz Smart Maker - ludzie, miejsce, maszyny.

Kto zwyciężył?


Po prezentacji wszystkich 11 projektów jury konkursowe wyłoniło 3 zwycięskie drużyny:
1. miejsce zajął zespół Devine Studio z projektem Time Over, który jest grą w technologii VR. Zadaniem gracza jest w tej grze ucieczka przed podwyższającym się poziomem wody pochodzącej z topniejących lodowców. Do tego celu gracz musi nauczyć się wykorzystywać dostępne narzędzia, takie jak siekiera, drut, słupy energetyczne i inne. Zespół Devine Studio tworzą absolwenci i studenci WSIiZ.

2. miejsce zajął zespół Edge Team z projektem Monster Cow, będącym grą typu escape room. Gracz wciela się w krowę poddawaną eksperymentom medycznym, która próbuje się wydostać z laboratorium. Autorzy zaproponowali oryginalną koncepcję, w której świat obserwujemy z perspektywy pierwszoosobowej z wnętrza pyska krowy, a do grania używamy języka. Zespół Edge Team tworzyli studenci WSIiZ

3. miejsce zajął zespół Poli z grą Get the Planet Back. Gracz wciela się w kosmonautów powracających na Ziemię po katastrofie, która zniszczyła całkowicie jej powierzchnię. Zadaniem gracza jest dokonanie terraformacji planety, poprzez sadzenie roślin i odbudowę jej zasobów.

To był już nasz enty hackathon z rzędu. Udało nam się zająć pierwsze miejsce jako Divine Studio już drugi raz, więc jesteśmy z siebie dumni. Hackathon WSIiZ bardzo mi się podobał. Jestem absolwentem WSIiZu i w IQ Clubie czułem się jak w domu. Dobrze było widzieć znajome mi twarze, jeśli chodzi o profesorów czy innych absolwentów. Myślę, że to był naprawdę udany event - skomentował wydarzenie Hubert Krawiec ze zwycięskiej drużyny.

W większości uczestnikami Hackathonu WSIiZ byli studenci WSIiZ i Politechniki Rzeszowskiej. Mniejsza liczba zgłoszonych uczestników i projektów, wynikająca z pandemii Covid-19, sprzyjała dokładniejszej analizie każdej z prac. Mentorzy mieli możliwość szczegółowego przedyskutowania koncepcji pracy z każdym z zespołów, jak również udzielenia wskazówek.

Jaki był poziom tegorocznego Hackhatonu?


Trzy zwycięskie projekty były grami, co wynika z dużej popularności tematyki gier wśród studentów, oraz ich rosnącego poziomu wiedzy i umiejętności w tej dziedzinie. Nie oznacza to, że nie było projektów w innych kategoriach. Wśród zaprezentowanych projektów biznesowych było kilka obiecujących i dość zaawansowanych technologicznie rozwiązań.

Zdaniem jurorów słabym punktem wszystkich tych projektów była jednak koncepcja biznesowa, która musiałaby zostać lepiej przemyślana, aby te projekty mogły zostać zaliczone do grona zwycięzców, jak również miały szanse dalszego rozwoju. Tylko jeden projekt poruszał tematykę Internetu Rzeczy, jednak on również wymagał znaczących modyfikacji i dopracowania - wyjaśnia dr Marek Jaszuk, organizator Hackathon WSIiZ i opiekun Koła Naukowego Nowych Technologii Programistycznych.

Prace studentów oceniało Jury składające się ze specjalistów branżowych. Przy ocenie projektów brali pod uwagę: jakość techniczną i wizualną wykonania, potencjał komercyjny i sposób prezentacji. Choć w Hackathon WSIiZ wysokie miejsca zajęły gry, to kilka z pozostałych projektów będzie prawdopodobnie dalej rozwijanych.


Organizatorami Hackathon WSIiZ byli: Michał Furgał (Lider Koła Naukowego Nowych Technologii Programistycznych), Jakub Głogowski (przewodniczący Rady Kół Naukowych) oraz Vincent Przywara (Lider Koła Naukowego Fotografii).

Partnerami wydarzenia byli: Prime Bit Games, Ideo, Divstack, Deloitte i Podkarpackie Centrum Innowacji.

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: ziomTreść komentarza: 14:45 ale wg czasu utc, głąbyData dodania komentarza: 30.11.2025, 12:52Źródło komentarza: Tragiczna katastrofa śmigłowca w rejonie Rzeszowa. Zginęły dwie osoby [Aktualizacja]Autor komentarza: KosmitaTreść komentarza: Ech Waszeci Zzawisły, jam jest z dalekości, co ONE z tego PODKARPACIA tobie zrobiły, że cieszysz się z ICHNIENNEGO nieszczęścia? Chcieli, to se zagłosowali, Ty innych preferujesz i dobrze. To jak Tobie robactwo w zadzie się zalęgnie, to ONE z tego PODKARPACIA, też mają się cieszyć? Wiem! Mam pomysł, trzeba Wam zorganizować Grunwald nr 2 i to w tym samym miejscu, gdzie był ten pierwszy. Sprawdzałem, hektarów jest tam multum i wszyscy się zmieścicie. Trza Was zebrać we dwie przeciwstawne chorągwie, Kaczystów i Tuskowców. Do tej pierwszej POLSCY wojowie, ale ci najbardziej POLSCY, tacy, że aż…. Tacy polacko-katolaccy, najprawdziwsi do dziesiątego pokolenia wstecz. Pod drugą chorągwią zbieranina NIEPOLAKÓW, perwersyjnych prounionistów i tych okropnych „SZKOPÓW”. Poboczny PLANKTON niech się podczepi tam, gdzie akurat mu u powyższych antagonistów najbardziej pasuje. Dla wyrównania szans wszystkich wojów należy zaopatrzyć w poręczne ostre małe błyskotki, BRZYTEWKI. Przecież taki stetryczały dziadek nie dźwignie dwuręcznego mieczyska a pewnie też będzie chciał się wykazać i zdzielić swojego ULUBIEŃCA, tak żeby tamten raz na zawsze GO popamiętał. I hajda na bliźniego ze wściekłym „miłosnym” błyskiem w krwawych ślipiach. Na taką wyrzynankę to i światowe telewizyje się zjadą. Niech glob pozna, jak Nadwiślańscy Ludkowie potrafią pięknie swoje sprawy załatwiać. Zaakceptuję każdy wynik tej „miłosnej” rzezi, kto wygra niech rządzi. Ale najbardziej by mi pasowało gdybyście się wszyscy wzajemnie załatwili i to na CACY. Wtedy my Kosmici przejmiemy NADWIŚLAŃSKI KRAJ i na nowo napiszemy jego historię. Oj będzie ona wspaniała, wspaniała, że HEJ! Nasza flaga dumnie będzie łopotała na 1000 metrowym maszcie, tak żeby wszyscy widzieli wyszytego na niej KISZONEGO OGÓRA W WIELKIM SŁOJU. Tak, trzeba Wam sprawę załatwić raz a dobrze, tak po MĘSKU. Żeby nie było wątpliwości, kto tu ma rację. To teraz do zabawy.Data dodania komentarza: 30.11.2025, 11:36Źródło komentarza: Klęska śniegowa na Podkarpaciu: tysiące odbiorców bez prądu. Wyjaśniamy jak zgłaszać awarie z PGE DystrybucjaAutor komentarza: ZzawisłyTreść komentarza: I bardzo dobrze, głosowaliście na PISiorów jesteście ich bastionem to macie swój "dobrobyt". Przewalili kasę na modernizację energetyki, linie, stację bo dali 13stki, sobie bonusy to teraz się grzejcie tymi bonusami.Data dodania komentarza: 29.11.2025, 17:32Źródło komentarza: Klęska śniegowa na Podkarpaciu: tysiące odbiorców bez prądu. Wyjaśniamy jak zgłaszać awarie z PGE DystrybucjaAutor komentarza: Jan BuryTreść komentarza: Szkoda, że psy nie wlepiają tak ochoczo i równie stanowczo mandatów za nieprzepisowe parkowanie...Data dodania komentarza: 24.11.2025, 20:26Źródło komentarza: Rajd 20-latka po obwodnicy: jednego dnia ‘zarobił’ 12,5 tys. zł mandatu i 44 punkty karneAutor komentarza: lózakTreść komentarza: marka zobowiązuje...Data dodania komentarza: 18.11.2025, 13:36Źródło komentarza: Rajd 20-latka po obwodnicy: jednego dnia ‘zarobił’ 12,5 tys. zł mandatu i 44 punkty karneAutor komentarza: lózakTreść komentarza: Data dodania komentarza: 17.11.2025, 13:43Źródło komentarza: Bieszczady bliżej ekspresówki. Droga krajowa nr 28 Długie-Sanok będzie rozbudowana
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama