Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Reklama
Reklama orkiestra księżniczek Rzeszów

Sprawne i bezpieczne podróże na trasie Lublin – Przeworsk

Podziel się
Oceń

Podróżowanie na trasie Lublin – Przeworsk staje się coraz szybsze i bezpieczniejsze, a wszystko to dzięki realizacji inwestycji kolejowych, które mają na celu poprawę infrastruktury i komfortu podróżnych.
Sprawne i bezpieczne podróże na trasie Lublin – Przeworsk

Źródło: gov.pl

PKP Polskie Linie Kolejowe SA zakończyły niedawno ważny etap prac na podkarpackim odcinku linii nr 68, obejmującym trasę między Rudnikiem a Nową Sarzyną. Wartość zrealizowanych zadań to blisko 15 mln zł, a finansowanie pochodziło ze środków własnych spółki.

Poprawa infrastruktury kolejowej

Na odcinku Rudnik – Nowa Sarzyna przeprowadzono kompleksową naprawę torów i obiektów inżynieryjnych, co umożliwiło przywrócenie ruchu pociągów z prędkością rozkładową 100 km/h. Wcześniejsze ograniczenia prędkości do 80 km/h na długości 5 kilometrów znacznie spowalniały podróż na tej trasie, ale po zakończeniu prac w sierpniu 2024 roku pociągi mogą już poruszać się z pełną prędkością, co skraca czas przejazdu i poprawia punktualność połączeń.

Modernizacja objęła również remont peronu pierwszego oraz dojść na przystanku Nowa Sarzyna Kolonia, co znacząco wpłynęło na komfort i bezpieczeństwo podróżnych. Jeszcze w tym roku planowane są kolejne prace mające na celu poprawę stanu peronu numer dwa, co jest częścią konsekwentnej strategii modernizacji linii kolejowej.

Bezpieczniejsze i bardziej dostępne połączenia

Dzięki zakończonym pracom poprawie uległa przepustowość trasy, co oznacza, że pociągi mogą sprawniej poruszać się na tym odcinku, a ryzyko opóźnień zostało zminimalizowane. Zwiększyło się również bezpieczeństwo ruchu kolejowego, co jest kluczowe dla przewoźników i pasażerów. Prace na tej trasie mają na celu stworzenie niezawodnych połączeń między Podkarpaciem a Lubelszczyzną.

Inwestycje w przyszłość kolei

Przez ostatnie lata PKP Polskie Linie Kolejowe SA inwestowały intensywnie w infrastrukturę kolejową na trasie Lublin – Przeworsk. Na samym podkarpackim odcinku przeznaczono 55 mln zł ze środków własnych oraz budżetowych. Dzięki modernizacji, linia stała się bardziej dostępna, a podróżni mogą korzystać z krótszych i bardziej komfortowych podróży. Całościowe inwestycje w linię Lublin – Stalowa Wola Rozwadów, zrealizowane w ramach unijnego Projektu Operacyjnego Polska Wschodnia, wyniosły ponad 450 mln zł netto.

Dzięki tym inwestycjom kolej w Polsce Wschodniej zyskuje na atrakcyjności, a podróże pociągiem stają się wygodniejsze i szybsze, co pozytywnie wpływa na rozwój regionu oraz codzienny komfort pasażerów.

PKP Polskie Linie Kolejowe SA zapowiadają dalsze działania na rzecz modernizacji infrastruktury kolejowej, aby zapewnić pasażerom najwyższy standard podróży.


Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: kolejarzTreść komentarza: tęczowy rafał , tęczowi kibice resovi ukrywający sie pod postacią twardzieli w dresachData dodania komentarza: 30.04.2025, 12:40Źródło komentarza: "Tęczowy Trzaskowski". Baner kibiców Resovii podchwycił znany polityk PiSAutor komentarza: wyborcaTreść komentarza: a jest jakis poseł który coś zrobił dla Podkarpacia? Oprócz wstydu ?Data dodania komentarza: 30.04.2025, 12:39Źródło komentarza: Radni PiS przegłosowali stanowisko Sejmiku. Poseł Gawlik: To polityka uprawiana na kłamstwie!Autor komentarza: NNTreść komentarza: To gawlik jest posłem? Człowiek całe życie się uczy. Nigdy nie słyszałem o nim żeby coś tu robił dla Rzeszowa czy Podkarpackiego wogóleData dodania komentarza: 28.04.2025, 18:51Źródło komentarza: Radni PiS przegłosowali stanowisko Sejmiku. Poseł Gawlik: To polityka uprawiana na kłamstwie!Autor komentarza: gośćTreść komentarza: jaki klub takie hasła !Data dodania komentarza: 26.04.2025, 11:06Źródło komentarza: "Tęczowy Trzaskowski". Baner kibiców Resovii podchwycił znany polityk PiSAutor komentarza: czfTreść komentarza: Biały terror zaczął się o rok wcześniej niż czerwony i pochłonął więcej ofiar, mordowanych w o wiele bardziej brutalny sposób. Na początku rewolucja była w rzeczywistości zbyt łaskawa i naiwna. Bolszewicy wielokrotnie okazywali wielkoduszność i pozwalali znanym i aktywnym kontrrewolucjonistom odejść wolno, tak jak np. gen. Piotr Krasnow, którego puszczono wolno za obietnicę, że nie będzie walczył przeciwko rządowi, a który potem natychmiast złamał swoją obietnicę, a potem zaś kolaborował z nazistami. Czerezwyczajki stanowiły przykrą konieczność w obliczu krwawego oporu ancien regime'u. p. art. „10 najczęstszych kłamstw na temat Rewolucji Październikowej” na naszej stronie, kłamstwo nr 4 – w dalszej części cytubemy także Marka Twaina czy gen. Gravesa z USA albo amerykańskiego ambasadoraData dodania komentarza: 24.04.2025, 08:35Źródło komentarza: Komunistyczna propaganda na ulicach Rzeszowa. Wiemy, kto za tym stoi!Autor komentarza: PogromcaRedaktorkowTreść komentarza: ale chłam, dobrze że czerwony front trzyma poziom w przeciwieństwie do dzisiejszego dziennikarstwaData dodania komentarza: 24.04.2025, 00:35Źródło komentarza: Komunistyczna propaganda na ulicach Rzeszowa. Wiemy, kto za tym stoi!
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama