Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Reklama

GDDKiA zbuduje kolejne odcinki drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu

Podziel się
Oceń

Iskrzynia - Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe - Dukla to 12 i 13 przetarg na S19 ogłoszony w tym roku. Łącznie to nieco ponad 20 km. Zobacz wizualizacje.
  • Źródło: informacje prasowe
GDDKiA zbuduje kolejne odcinki drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu
GDDKiA zbuduje kolejne odcinki drogi ekspresowej S19 - Fragmenty S19 objęte przetargiem

Autor: GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej skierowała ogłoszenie o przetargu na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S19: Iskrzynia - Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe - Dukla.

W treści opublikowanego ogłoszenia znajdą się szczegółowe informacje na temat zakresu zamówienia, a także warunków i kryteriów udziału w przetargu.

- W tym roku podpisaliśmy już trzy umowy na drogę ekspresową S19, w przyszłym roku kolejne. Dzisiejsze przetargi na realizację odc. Iskrzynia - Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe - Dukla to 12 i 13 przetarg na S19 ogłoszony w tym roku. Łącznie to prawie 20 km. Liczymy na profesjonalnie i rzetelnie przygotowane oferty, które pozwolą nam wybrać wykonawców dających rękojmię sprawnej i terminowej realizacji wszystkich odcinków trasy Via Carpatia – mówi Tomasz Żuchowski p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.


Ogłoszenie o przetargu dotyczy zaprojektowania i budowy drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Iskrzynia do węzła Dukla z podziałem na dwie części:
- zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Iskrzynia (z węzłem) do węzła Miejsce Piastowe (z węzłem) o długości 10,3 km,
- zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Miejsce Piastowe (bez węzła) do węzła Dukla (z węzłem) o długości 10,1 km.


S19 Iskrzynia - Miejsce Piastowe  GDDKiA

Odcinek będzie miał długość 10,3 km, przekrój dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Powstaną dwa węzły drogowe (Iskrzynia i Miejsce Piastowe), Obwód Utrzymania Drogowego (OUD) Miejsce Piastowe, obiekty inżynierskie w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych (dwie estakady, pięć wiaduktów drogowych, 11 mostów w ciągu drogi ekspresowej, przejście nad drogą S19 dla zwierząt średnich, przejście pod obiektem inżynierskim dla średnich zwierząt, przejście pod obiektem inżynierskim dla małych zwierząt), urządzenia BRD oraz urządzenia ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna.

Wizualizację tego odcinka S19 można zobaczyć na filmie
https://www.youtube.com/watch?v=zNZTicox6xg


S19 Miejsce Piastowe - Dukla

Odcinek będzie miał długość 10,09 km, przekrój dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Powstanie węzeł drogowy Dukla, Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Równe kat. I (po obu stronach drogi), obiekty inżynierskie w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych (trzy estakady, pięć wiaduktów, sześć mostów, przejście górne dla dużych zwierząt, dwa przejścia dolne dla średnich zwierząt, przejście dolne dla małych zwierząt, dwa przepusty). Droga zostanie wyposażona w urządzenia BRD oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna.

Wizualizację tego odcinka S19 można zobaczyć na filmie
https://www.youtube.com/watch?v=ip4vqdrlYEY


W związku z tym, że południowe odcinki drogi ekspresowej S19 będą przebiegać przez teren różnorodny i skomplikowany pod względem geologicznym, na etapie opracowania Koncepcji programowej (KP) wykonuje się liczne rozpoznania geologiczne podłoża. W tak różnorodnym i skomplikowanym pod względem geologicznym terenie przeprowadzenie badań jest dużym wyzwaniem. Dla odcinków Iskrzynia - Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe - Dukla, w zakresie rozpoznania geologicznego podłoża wykonano badania geofizyczne, wiercenia i sondowania. Ponadto prowadzono monitoring osuwisk (wgłębny i powierzchniowy), a na podstawie uzyskanych wyników badań dokonano oceny warunków geologiczno-inżynierskich pod kątem stopnia jej skomplikowania (złożoności). Dla zobrazowania przeprowadzonego rozpoznania podłoża warto podać, że tylko na odcinku Iskrzynia – Miejsce Piastowe wykonano 1261 wierceń (o łącznej długości wierceń: 9432,4 m i głębokość wierceń: 2,3 - 25,0 m).


S19 w kierunku granicy polsko-słowackiej w Barwinku

Aktualnie, na pozostałych odcinkach na południe od Rzeszowa (74 km od węzła Babica do granicy państwa w Barwinku), wykonawcy pracują nad rozwiązaniami projektowymi, przygotowując koncepcje programowe. Zakończenie opracowywania dokumentacji KP i ich odbiór planowane jest do połowy 2021 r.


S19 Babica - Barwinek (długość 74,84 km)

Babica - Jawornik i Jawornik - Domaradz, długość ok. 23,5 km, obecny etap: opracowanie Koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym,
Domaradz - Iskrzynia, długość ok. 12,1 km, obecny etap: opracowanie Koncepcji programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym
Iskrzynia - Miejsce Piastowe, długość ok. 10,3 km, obecny etap: przetarg P&B,  
Miejsce Piastowe - Dukla, długość ok. 10,4 km, obecny etap: przetarg P&B,  
Dukla - Barwinek, długość 18,3 km, obecny etap: opracowanie Koncepcji programowej (KP) wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym.


Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała docelowo długość ok. 169 km. Stan jej realizacji przedstawia się następująco:

30,2 km - oddane do ruchu (od węzła Sokołów Małopolski do węzła Rzeszów Południe),

64,4 km - w realizacji (w budowie oraz projektuj i buduj),

74,8 km - w przygotowaniu (realizacja koncepcji programowej).

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
K Autor komentarza: Krystian PropolaTreść komentarza: Dziękuję, że jest Pan naszym czytelnikiem i za Pańską uwagę. Niestety nie zostanie ona uwzględniona. Pozdrawiam serdecznie, na szczęście dziś już chłodniej :)Data dodania komentarza: 4.07.2025, 10:37Źródło komentarza: „To jest nasze wspólne dziedzictwo”. Rozmowa z prof. Aliną Molisak o literaturze żydowskiej i pamięciAutor komentarza: HenTreść komentarza: Wszedłem tu tylko po to, żeby napisać, że nikogo to nie interesuje, panie doktorze Propola. Proszę się zająć tematami miasta, a nie tematami żydowskimi. Pozdrowienia gorące, bo dziś 30 stopniData dodania komentarza: 3.07.2025, 09:53Źródło komentarza: „To jest nasze wspólne dziedzictwo”. Rozmowa z prof. Aliną Molisak o literaturze żydowskiej i pamięciAutor komentarza: lózakTreść komentarza: bo fachowcy z pisu nie wiedzieli co to jest. Oni się znają na węglu i wodzie świeconejData dodania komentarza: 30.06.2025, 19:41Źródło komentarza: PiS zrzekł się praw do cennych złóż na Grenlandii? Gawlik ujawnia i pytaAutor komentarza: wyborcaTreść komentarza: dzieci sie nie robi a jak cos to wszystkie chcą rodzic w Rzeszowie a potem płacz że oddział zamykają. Tak samo jest ze szkołami, wożą dzieci do miasta a potem płaczą że szkołe na wsi zamykają. Mamy płacić za puste sale?Data dodania komentarza: 26.06.2025, 06:42Źródło komentarza: Co z porodówką w Lesku? Do walki dołącza Partia RazemAutor komentarza: KarolinaTreść komentarza: Karygodne działania, a raczej brak działań, rządu. Wycierają sobie gęby byciem prorodzinnym, a zabierają nam podstawowe prawo do bezpieczeństwa.Data dodania komentarza: 21.06.2025, 14:33Źródło komentarza: Co z porodówką w Lesku? Do walki dołącza Partia RazemAutor komentarza: staszekTreść komentarza: niech zamkną to betoniarnie firma STYROBUD jestem ciekaw dlaczego po zdarzeniu ta pompa była spawana może dalej w użytku nie rozumiem jednego auto po wypadku trafia na parking policyjny a tu jak by ślady zacierać może wczesniej była spawanaData dodania komentarza: 21.06.2025, 11:33Źródło komentarza: Wypadek na budowie na Kwiatkowskiego. Pracownika przygniotło ramie pompogruszki! [Aktualizacja]
Reklama
Reklama
Reklama